HUGO

Přihlášení:

Přezdívka:

Heslo:



Registrace

Lyžařský výcvikový kurz 2004 – interview s profesory


1) Kvinta A: Interview se zúčastněnými profesory
2) Kvinta A: Článek o LK, aneb z pohledu studenta
3) První ročníky, aneb Jaký byl jejich „Lyžák 2004…“

Někteří z Vás mají Lyžák teprve před sebou, někteří z vás už zapomněli, jak to na takovém kurzu vypadá a někteří by zase rádi znali názor i druhé strany – jak to vidí profesoři. Pro Vás všechny je tu tedy o dvoustrana o LVK…

Olga Randová, Lenka Ciencalová, Gražina Mlčochová, Richard Moldrzyk, Václav Pospíšil, Marcel Mülerský

1) Jaký je Váš celkový dojem z lyžařského kurzu?(+ nejzajímavější zážitky)
2)Nazval/a byste to příjemně strávenou dovolenou, nebo to pro Vás znamenalo jen samé starosti?
3) Individuální otázky:
prof. Randová(vedoucí kurzu): Můžete jako vedoucí kurzu říci, že jste byla spokojena s chováním studentů nebo spíše naopak?
A co počasí? Bylo vyhovující?
prof. Ciencalová: Jaké to je, poznat svou třídu i jinak, než ze školních lavic? Zděsila jste se?
Měla jste s sebou i svou mladší dceru Martinku. Prozradila Vám, jak se jí s námi na kurzu líbilo?
prof. Mlčochová: Jak se Vám osobně líbily programy „Sekunda baví Kvintu“ a „Kvinta baví Sekundu“?
Viděla jste své studentky lyžovat. Ovlivní to nějak známky z tělesné výchovy?
prof. Moldrzyk: Už několik let jezdíte na lyžařské výcvikové kurzy, lišili jsme se podle Vás něčím speciálním od jiných kurzů? Co Vás příjemně překvapilo a co Vám tam naopak chybělo?
A jakpak se Vám líbil karneval v maskách?
prof. Pospíšil: Povězte nám něco o svém snowboardovém družstvu. Byl jste s ním alespoň trochu spokojen? (Hlavně, co se začátečníků týče.)
Jak dlouho už na snowboardu jezdíte?
pan doktor Marcel Müllerský: Chodilo za vámi hodně pacientů se svými momentálními zdravotními problémy?
Jak dlouho se s Mgr. Pospíšilem znáte? Proč se věnujete právě ježdění na snowboardu?
4) Jak jste se cítil/a v kolektivu ostatních profesorů? Jakým způsobem jste mezi sebe přijali pana doktora?(Pro doktora: Bylo snadné včlenit se mezi ostatní?)

Všem velice děkujeme za jejich ochotu i čas.


prof. Lenka Ciencalová
1) „Můj celkový dojem je velmi dobrý, je to asi zhruba šestý lyžařský kurz, na kterém jsem byla a řekla bych, že patřil mezi nejlepší, protože jsem tam byla s lidmi, kteří jsou mi velice sympatičtí. A můj takový nejzajímavější zážitek byl zřejmě karneval, masky, které tam byly, byly opravdu úžasné.“
2) „Neznamenalo to pro mě jen samé starosti, ale zároveň to nebyla dovolená. Je to zodpovědnost asi zhruba za šedesát lidí, což je docela náročné, ale byla to příjemná zodpovědnost.“
3) „V žádném případě jsem se nezděsila, všechno co prováděli, jsem od nich očekávala a navíc jsou to lidé, kteří přestože mají pouze patnáct, šestnáct, možná někteří sedmnáct, vědí, kde mají svou stop-čáru a neobávala bych se jet s nimi kamkoliv.“
„Ano, prozradila, říkala, že do školky už nechce chodit a začne chodit na Gympl.“
4) „Já se cítím většinou v každém kolektivu profesorů docela dobře, ale ti kteří tam byli, byli velmi příjemní a pan doktor je takzvaná naše krevní skupina.“13

prof. Gražyna Mlčochová
1) „No, lyžařský kurz je vůbec jeden velký zážitek. Myslím si, že byl zdařený: krásné počasí, studenti milí i obsazenstvo chaty vycházelo vstříc. Myslím, že celkový dojem kladný.“ 2) „Pojem dovolené si spojuju s něčím úplně jiným, protože dovolená pro mě je, když můžu jet s rodinou, trávit volný čas. Pro mě lyžařský kurz, to je pracovní doba, ale příjemně strávená. Takže, nenazvala bych to dovolenou, ale příjemně strávenou pracovní dobou.“
3) „Programy jedné i druhé třídy byly velice nápadité a myslím, že jak Sekunda, tak Kvinta měly možnost se blíže poznat. A poznat se nejenom vzájemně, ale poznat blíže i pány profesory.“
„LNo, těžká otázka, ale tělesná výchova je výchova – už z názvu. Někdo lyžuje lépe, někdo hůř, myslím si však, že známka by měla být komplexní. Dívám se samozřejmě, jak kdo jezdí na těch lyžích, jak to komu jde, vidím i zlepšení a to mě velice těší – takže tím bych skončila.“
4) „Cítila jsem se velice, velice dobře, protože všichni mí kolegové – my jsme vlastně všichni stejně staří (mladí), dalo by se říct (plus, mínus). Jinak vycházíme dobře, byla příjemná atmosféra, pan doktor byl velice milý, mladý pán, který myslím zapadl výborně mezi nás.“16

prof. Richard Moldrzyk
1) „No tak dojem určitě dobrý, už jsme se o tom bavili s kolegy, pro mě to byl jeden z nejlepších lyžařských kurzů. Tak jej hodnotím i přesto, že jsem zažil první kurz, ze kterého byl někdo vyloučen (nepočítám-li ty, které jsem absolvoval ještě jako student) . K mému kladnému hodnocení jste určitě přispěli i Vy, především Kvintáni a myslím, že Kvinta by mohla dát příklad Sekundě.“
2) „Příjemně strávenou dovolenou asi ne, příjemně stráveným časem spíš, protože dovolená to určitě není. Absolutně bych nepoužil tu formulaci, že „kurz jsou jenom samé starosti.“ Ty, které se vyskytly, nám přes hlavu nepřerostly a vždy byla snaha je řešit. Pro mě to byl zkrátka příjemně strávený lyžařský výcvikový kurz.“
3) „Nevím, jestli se ten kurz něčím výrazně lišil od ostatních. Absolvoval jsem už řadu kurzů, které se lišily sněhovými podmínkami, délkou pobytu, počtem studentů atd., přesto je jich většina velmi podobných. Příjemně mě překvapil kladný přístup většiny studentů k celému průběhu kurzu, a naopak jsem byl nepříjemně zaskočen některými ignoranty, kteří potom museli být ve větší nebo menší míře potrestáni.“
„Tak ten byl fajn, já myslím, že je to vždy taková příjemná záležitost. Bohužel nebyly ideální podmínky, málo prostoru a světla, nicméně já jsem se bavil dobře. Pozoroval jsem, že Vy taky, dokonce se mezi maskami viditelně navazovaly vztahy .“ (smích)
4) „V tomto složení jsem absolvoval kurz poprvé a společně jsme se shodli, že jsme si padli do noty. Byli jsme si velmi blízcí věkově i názorově, proto mezi námi panovala všeobjímající pohoda a nadpozemská harmonie . Totéž platí o lékaři, kterého většina z nás poznala až tam. Byl „naše krevní skupina,“ proto doufám, že to nebyl poslední kurz, který jsme spolu absolvovali. Možná i mimo kurz bude příležitost zajít společně někam do mléčného baru na kafe a zákusek .“23

prof. Václav Pospíšil
1) „Dobře, tak můj nejzajímavější zážitek z kurzu byl asi rej masek, komentovaný každým z profáků který tam byl. Celkově jsem už byl třikrát na těchto kurzech a můžu ho hodnotit jako jeden z nejlepších, protože parta studentů, která se tam sešla, byla výborná. Tak tohle se mi vlastně na tom kurze líbilo a i lidi, které jsem měl ve svém družstvu, se mnou spolupracovali tak, jak jsem si představoval.“
2) „O dovolené se nedá mluvit, protože to byla část našeho popisu práce. Ale každopádně se to liší od vyučování ve škole. Je to práce na čtyřiadvacet hodin, ale zase jsme se snažili udělat atmosféru trošku volnější, abyste se necítili Vy jako ve škole. Jde o to, aby mezi námi vzniklo určité (nechci říct pouto), ale abychom se nějakým způsobem poznávali trošku jinak než ze školních lavic. Cílem lyžařských kurzů je, nejen vás naučit lyžovat, ale taky Vás sjednotit jako kolektiv. To je druhý důvod, proč se vlastně lyžařské kurzy pro Vás dělají.“
3) „Mluvě o začátečnících, měl jsem ve snowboardovém družstvu třináct lidí, dělilo se to na dvě poloviny, na pokročilejší a začátečníky. Pokročilejším jsem poopravil techniku jízdy, to byli lidi, kteří už na snowboardu nějakou dobu stáli. Začátečníkům jsem se věnoval víc a myslím si, že i podle didaktiky to šlo tak, jak jsem si představoval, takže v průběhu dvou až třech dnů byli začátečníci schopni zvládnout základy.“
„Na snowboardu jezdím už asi osm let s jedním zraněním, proto od určité doby neskáču… Už neskáču přes kaluže.“ (smích)
4) „Cítil jsem se velmi dobře, protože jsem byl v partě lidí, kteří nekazí zábavu se studenty a mají rádi hory. Každopádně, pan doktor je člověk, kerý mi kápl do noty, se kterým jsem si velice dobře rozuměl a doufám, že s námi bude pokračovat dál v lyžařských kurzech, jestli to bude možné z jeho strany.“22

prof. Olga Randová
1) „Můj celkový dojem z lyžařského kurzu je velice příjemný. Já jsem se na lyžařský kurz těšila, byla jsem překvapená pozitivně i trošičku negativně. Nejzajímavějším zážitkem pro mě asi byl rej masek, kde jsme se nasmáli, potom samozřejmě Vaše diskotéka a nejrůznější hry.“
2) „Dovolená to v žádném případě nebyla, ale určitě to byl příjemně strávený čas. Spíše než starosti to byla velká zodpovědnost na mou osobu, protože být vedoucí je něco jiného, než když jste instruktor, těch starostí je tam více. Jinak jsem vděčná, že jsem mohla být v situaci vedoucí kurzu, že jsem si to vyzkoušela.“
3) „S chováním studentů jsem celkově spokojená. Jenom bych vytkla celému kurzu ukecanost během nástupu a spíše než Kvinta, mě Sekunda zlobila trošku víc, byli rozvířenější. Hodně mě mrzí chování dvou kluků, kteří překročily určité hranice a nebudu tady už jmenovitě říkat kdo, víme, o koho se jedná. Určitě to není dobré, protože se tím kurz svým způsobem nabourává. Když pak kluci odjeli, kurz už klapal a je mi líto, že se to vůbec stalo, a že si to zavinili sami.“
„První dva dny jsme měli celkem zimu, to bylo těch -13°C, takže i já jsem třeba vymrzla na tom svahu, ale potom jak na závody, tak na běžky, jsme měli úplně ideální podmínky, sněhu bylo dostatek a taky sjezdovky byly upravené.“
4) „V kolektivu ostatních profesorů jsem se cítila spokojeně, dobře a samozřejmě trošičku jiná role je, když velí žena, než když velí muž, protože někteří muži to těžce přijímají, ale páni profesoři byli skvělí. Jinak, my jsme mezi sebe přijali pana doktora velice dobře, protože já ho znám dlouho, takže pro mě to nebyl žádný problém (taky jsem si ho vybrala…)“ 22
Původní znění:
prof. Richard Moldrzyk
1) No tak, dojem určitě dobrý, protože už jsme se o tom bavili tady s kolegy a byl to jeden z nejlepších kurzů. Tak jsme to hodnotili, i přestože jsem byl poprvé na kurze, ze kterého byl někdo vyloučen. Každopádně to hodnotím velmi kladně a určitě jste k tomu přispěli i vy, především Kvintáni, si myslím.
2) Příjemně strávenou dovolenou asi ne, příjemně stráveným časem spíš, protože dovolená to určitě není. Absolutně bych nepoužil tu formulaci, že to jsou jenom nějaké starosti nebo něco, protože jak už jsem to říkal, hodnotím to kladně a určitě tam ty starosti nebyli tak velké, které by přerostly přes hlavu nebo únosnou mez. Já jsem byl řadový instruktor, nebyl jsem vedoucí kurzu, tak možná slečna vedoucí kurzu to bude hodnotit zase trošku z jiné pozice, ale já jsem to vnímal jako příjemně strávený lyžařský výcvikový kurz.
3) Nevím, jestli se ten kurz něčím výrazně lišil, ale zažil jsem různé kurzy z pozice třeba podmínek lyžařských, tak ten kurz se myslím vydařil, po této stránce. Co se týče chování, tak žádné excese nebyly, tam byl takový příjemný, co mě překvapilo, tak přístup některých, ten kladný přístup myslím, to znamená, že se opravdu snažili a na druhé straně ta ignorace těch některých, kteří potom bohužel museli být nějakým způsobem potrestáni ve větší nebo menší míře. Ale když to srovnávám, tak ten kurz patřil k těm lepším, určitě lepším nebo jedněm z nejlepších.
Tak ten byl fajn, já myslím, že to je vždycky taková příjemná záležitost a možná škoda, mohlo to být trošku jiné, režií nebo prostorem nebo možná na lyžích, ale nebyli k tomu asi takové podmínky, no, osvětlení, atd., atd.… Tak, sami jste to viděli, ale jinak doufám, že vy jste se bavili dobře, bylo to vidět, že jste tam navázali nějaké vztahy mezi maskami. (tady se pan prof. Moldrzyk spolu s prof. Pospíšilem začali smát…)
4) No tak, já jsem v tomto složení jel poprvé na kurz a shodli jsme se na tom, že jsme si padli do noty, myslím i plus mínus jsme byli asi stejně věkově na tom, co se týče instruktorů, i lékař, takže cítil jsem se velmi dobře a lékaře jsem neznal, poznal jsem ho, až na kurze, stejně jako vy, každopádně si myslím a myslím, že to i bylo znát, že jsme si padli do not a že jsme se prostě bavili dobře a že jsme spolu spolupracovali a doufám, že ještě bude příležitost se s ním setkat nebo vyjet na nějaký jiný kurz. Na tom jsme se tak domlouvali, že kdybych náhodou byl někdy vedoucí kurzu, tak jsme si slíbili, že bychom si zavolali a jestli by měl čas, tak možná. A dokonce i mimo kurz se možná potkáme.

prof. Václav Pospíšil
1) Dobře, takže můj nejzajímavější zážitek z kurzu byl asi rej masek, který byl komentovaný každým z kantorů nebo z profáků, který tam byl. Jinak celkově jsem už byl třikrát na tadytěch kurzech a můžu ho hodnotit jako jeden z nejlepších, protože parta lidí, kteří se tam sešli a kteří spolu spolupracovali a byli schopní se bavit i bez jakéhokoliv alkoholu, doufám (pohled směrem k nám). Tak tady tohleto se mi vlastně na tom kurze líbilo a lidi, které jsem měl ve svém družstvu, se mnou spolupracovali tak, jak jsem si představoval.
2) O dovolené se nedá mluvit, protože to byla část našeho popisu práce. Ale každopádně se to liší od toho, než bychom chodili tady do školy, osm hodin a pryč ze školy. Je to práce na čtyřiadvacet hodin, kdy se o Vás staráme celých těch čtyřiadvacet hodin, ale zase jsme se snažili udělat tu atmosféru trošku volnější, abyste se necítili zase vy jako ve škole. Takže, aby mezi náma vzniklo určité, nechci říct pouto, ale nějakým způsobem, abychom se poznávali trošku jinak než ze školních lavic. To by asi tak bylo všechno… (Po chvilce panu profesorovi ale došlo, že by ještě rád něco přidal.) …Takže k té druhé otázce bych ještě dodal, že cílem vlastně tady těhletěch lyžařských kurzů je, nejen vás naučit lyžovat, anebo jezdit na snowboardu, ale taky aby vy jako celek, jako nějaká parta lidí jste se poznali z trošku jinačích stran. To je druhý důvod, proč se vlastně ty lyžařské kurzy dělají pro prváky a vlastně Vás.
3) Takže, mluvě o začátečnících, měl jsem ve snowboardovém družstvu třináct lidí, dělilo se to na takové dvě poloviny, na pokročilejší a na opravdu ty zaátečníky. Pokročilejším jsem řekl jenom základy, to byli lidi, kteří už na snowboardu nějakou dobu stáli. Začátečníkům jsem se věnoval víc a myslím si, že i podle didaktiky to šlo tak, jak jsem si představoval, takže v průběhu dvou až třech dnů byli začátečníci schopni sjet to, co jsem uznal za vhodné.
Jinak jsem tam viděl ještě podotázku, Jak dlouho jezdím na snowboardu. Na snowboardu jezdím osm let s jedním zraněním, proto od určité doby neskáču. (Teď narážka, kterou jsem nepochopila.) Už neskáču přes kaluže. (smích)
4) Na tady tohleto mám podobný názor jako můj kolega, tedy jde o tu věkovou hranici, ve které jsme se pohybovali, byli jsme tam vlastně všichni na takové té stejné úrovni věkové, takže ono to potom už vychází ze způsobu komunikace, žertování, že v podstatě ti lidi jsou nalazeni na stejnou vlnu. Každopádně, pan doktor je člověk, kerý mi kápl do noty, se kterým jsem si velice dobře rozuměl a doufám, že s námi bude pokračovat dál v lyžařských kurzech, jestli to bude možné z jeho strany.

Jana Beničáková, Kateřina Kotajná, Eva Misiorzová


Zatím nehodnoceno

Pro ohodnocení se musíte přihlásit!

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit!

Nenalezeny žádné komentáře

Created by Erbureth, Erbureth@seznam.cz